Hoe ziet een dag van een reisbureaumedewerker eruit?
HOE GA IK OP EEN REISBUREAU ECHT TE WERK? Hoe ziet een dag van een reisbureaumedewerker eruit?
Eenmaal aangekomen op je werkplek begin je vaak met het beantwoorden van mailtjes. Zet alle afspraken in je agenda. Zie je dat iemand heeft gevraagd om een belletje? Bel diegene dan gelijk. Daarna ga je verder met het doornemen van de reizen die de mensen bij jou op de site of aan jouw desk hebben geboekt. Zorg dat iedereen krijgt waar die om vraagt. En stuur deze mensen een mailtje om te vragen of dit allemaal goed is.
In de middag komen vaak mensen langs die een gesprek hebben ingepland of die zomaar eventjes langslopen. Help deze mensen met het zoeken naar hun juiste vakantiebestemming of breng ze op ideeën waar hun volgende trip naar toe kan zijn.
Mensen kunnen ook bellen omdat hun vakantie tegenvalt, help hun dan gelijk en los het zo mooi mogelijk voor hun op. Customer service is heel belangrijk bij jouw baan! Vakantie is iets waar je naar uitkijkt dus als het bij sommige mensen tegenvalt, help hen dan met het toch nog mooi afsluiten.
Na een dag mensen te hebben geholpen en mooie reizen hebt kunnen boeken zit jouw werkdag er alweer op.
Het leukste aan het beroep reisbureaumedewerker is dat elke dag anders is en het nooit saai wordt. Ondertussen doe je misschien wel inspiratie op voor je volgende vakantie!
Hopelijk kan jij nu de vraag beantwoorden “hoe ziet een dag van een reisbureaumedewerker eruit?”
schrijf je nu in voor een opendag bij TAT.